Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kan inte logga in via mobilen

Hej!

Jag kan inte logga in på mina sidor via mobilen. Jag har inga problem med att logga in via någon dator men det hade underlättat enormt om jag kunde logga in via mobilen då jag inte har dator hemma. Har ni några tips?

Kommentarer

  • Hej Sandra!

    Vad bra att du hör av dig.

    Vad har du för mobil och vilken webbläsare har du? Vi rekommenderar Chrome. Kontrollera också så att du inte råkar ha privat surfning inställd - då kan man inte använda Mina sidor. På Android kallas det inkognito.

    Här kan du läsa ett annat inlägg om hur man avaktiverar: Hur avaktiverar jag privat surfning?

    Hoppas det löste ditt problem!

    Vänliga hälsningar, Anna
    Anna W
  • Jag har en android, surfar med chrome och har inte privat surfing inställd. Jag har inte heller några problem med att komma in på mina sidor på försäkringskassan, arbetsförmedlingen och skatteverket via min mobil, det är därför jag blir lite fundersam. Kan det vara något annat?
    Sandra
  • Hej!
    För att gå vidare behöver gå vi veta vad som händer på din skärm; får du något felmeddelande?

    Vänliga hälsningar

    Annika S
  • Det blir vitt men adressraden är rätt och man ser att det laddar. Men det stannar där i "laddläget"
    Sandra
  • Hej igen,

    Det felet vi känner till är att man på Android har inkognitoläget påslaget. Så här avslutar du det:

    Inkognitoläget (privat) körs på en egen flik, åtskild från vanliga flikar i Chrome. Du avslutar inkognitoläget genom att stänga alla inkognitoflikar.
    1. Öppna Chrome-appen  på en mobil eller surfplatta med Android.
    2. Tryck på Byt flik uppe till höger.
    3. Till höger ser du alla öppna inkognitoflikar.
    4. Tryck på Stäng uppe till höger på inkognitoflikarna.
    Vänliga hälsningar, Anna
    Anna W
  • Hej, kan inte alltid logga in på Mina sidor och det funkar bara ibland att signera tidrapporten med BankID på mobilen. Följande meddelande kommer upp:
    HTTP Status 403.
    Använder BankId på Samsung mobil samt Mac dator.
    Har aldrig problem vid inloggning på några andra sidor.
    Hur gör jag?
    Vänligen Monica
    Monica
  • Hej Monica!
    Det du behöver göra på din Mac-dator är att byta webbläsare till Chrome. Att du behöver göra det beror på att Bankid har problem med den senaste versionen av IOS.

    Hoppas att du får det att fungera nu!

    Vänliga hälsningar
    Annika S
  • Hej. Försöker tidsrapportera både via mobilen och dator. Android och Chrome. Då kommer felmeddelande upp

    Melissa
  • Hej Melissa!

    Testa att starta om webbläsare och töm cachen.

    Vänliga hälsningar, Anna
    Anna W

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.